Demo Car Japparts


American Muscle - Camaro `79 - democar firmy Japparts



Firma JAPPARTS jest powszechnie znana jako dystrybutor części do aut azjatyckich jednak już od kilku lat firma prowadzi również sprzedaż części do aut europejskich oraz amerykańskich.

Pan Wojciech Sierant, który jest właścicielem Camaro z 1979 roku opowiada jak trudno jest znaleźć na polskim rynku części do amerykańskich aut zabytkowych.

Redakcja: Jak długo jest Pan w posiadaniu tego pięknego auta

WS: W tym roku będzie już 17 lat

Redakcja: To szmat czasu, zakładamy że kiedy kupił Pan ten samochód nie był on jeszcze po przeróbkach.

WS: Auto kupiłem seryjne, tuning auta rozpoczął się w 2006 roku. Wielokrotnie miałem trudności z przesyłką odpowiednich części ze Stanów Zjednoczonych, największym problemem są gabaryty i masa np. sinika czy skrzyni biegów. Dlatego zaczęliśmy szukać dostawców części amerykańskich w Europie. Owocem tej współpracy jest właśnie nasze Camaro. Każdy kto chce zbudować podobny samochód z lat 60-80, może liczyć na fachową pomoc z naszej strony.



Historia auta

Chevrolet Camaro został zbudowany przez koncern GM jako konkurent Forda Mustanga. Prasa motoryzacyjna zapytała przedstawiciela Chevroleta "Czym jest Camaro?", na co otrzymała odpowiedź "To małe, złośliwe zwierzę które zjada Mustangi". Przedstawiany egzemplarz to druga generacja, wprowadzona na rynek w lutym 1970, pozostała w produkcji przez następne 12 lat. Samochód jest większy od poprzedniej generacji, inna jest również stylistyka. W czasie produkcji druga generacja doczekała się wielu zmian wyglądu oraz osiągu. Produkcja została zakończona w 1981 roku.

Camaro zostało kupione z ambasady USA w 1995 roku, i od tego czasu Pan Wojciech jest (i planuje jeszcze długo być) jego jedynym właścicielem. Mimo swojego wieku samochód przez wszystkie lata był w nienagannym stanie. Parę lat temu auto doczekało się nowej warstwy świeżego lakieru przez co nadal prezentuje się wyśmienicie.

Modyfikacje

Kiedy auto wyglądało już idealnie pod względem wizualnym przyszedł czas na modyfikacje mechaniczne.

Silnik: Seryjny silnik został zastąpiony nowym wyczynowym silnikiem z linii GM z 2004 roku o pojemności 5,7 litra, silnik w standardzie był tworzony z myślą o sporcie dlatego wszystkie części oznaczone są jako GM Performance Parts. Camaro dodatkowo dostało głowice VORTEC, gaźnik Halley 750 cfm, pompę mechaniczną EDELBROCK STREET dla siników do 500 KM. Kropką nad i w pościgu za mocą był Supercharger – Weiand 142 – Pro Street, który po zestrojeniu wszystkich elementów daje moc 495 KM.

Skrzynia biegów: Modyfikacje i znacznie zwiększona moc silnika wymusiły wymianę skrzyni biegów w tym przypadku została zastosowana sportowa skrzynia B&M STREET z konwerterem B&M. Skrzynia została dodatkowo wzmocniona a zastosowane przełożenia były dobierane z myślą o street racingu i wyścigach na 1/4 mili. Za prędkość zmiany przełożeń dba B&M QUICK SHIFTER - QUICK SILVER.

Przeniesienie napędu: Seryjny wał Camaro daje sobie radę ze znacznie zwiększonym stadem koni mechanicznych, seryjne krzyżaki zostały zastąpione wzmocnionymi z firmy LAKEWOOD. Kolejną modyfikacją przeniesienia napędu było dodanie blokady mechanizmu różnicowego POWERTRAX firmy RICHMOND oraz tzw. Traction Bars firmy LAKEWOOD.

Zawieszenie: Amerykańskie Muscle -Cary nie słynęły z dobrego prowadzenia w zakrętach, tym bardziej przy zwiększonej mocy auto robiło się bardzo nerwowe i było ciężkie do opanowania, dlatego też całe zawieszenie zostało wymienione na profesjonalny zestaw zawieszenia firmy HOTCHKIS w skład którego wchodzą sportowe sprężyny, resory, stabilizatory, polibusze i tzw. hi-jackery.

Hamulce: Układ hamulcowy został zmodyfikowany poprzez zastosowanie zestawu firmy EBC, wiercone tarcze hamulcowe i sportowe klocki odpowiadają za zwiększoną skuteczność hamowania oraz szybsze odprowadzanie ciepła przez co hamulce nie mają tendencji do przegrzewania się.

Układ wydechowy: Silnik Camaro to kwintesencja pięknych dźwięków, dlatego nie zabrakło też modyfikacji układu wydechowego. Kompletny wydech firmy EDELBROCK oraz chromowane końcówki MAGNAFLOW sprawiają, że amerykańskie V8 pięknie bulgocze na niskich obrotach, natomiast na wyższych skutecznie zwiększa poziom adrenaliny w krwi i przyśpiesza bicie serca.

Modyfikacje wizualne: Większa moc wymaga lepszej trakcji dlatego felgi zostały wymienione na chromowane firmy CRAGAR model Super Spoke 8''x15''
i 10''x15'' oraz został założone szersze opony firmy MICKEY & THOMSON ET STREET RADIAL. Nadwozie auta zostało seryjne, modyfikacje auta zdradza potężny wlot powietrza wystający ponad maskę oraz „lista płac” na drzwiach.
Wnętrze zostało ozdobione obrotomierzem z shift lightem tak aby zmiana biegu zawsze odbywała się w najlepszym zakresie obrotów.

Auto posiada ponadto jeszcze wiele innych mniejszych modyfikacji, zakres prac wykonanych przy Camaro świadczy o tym, iż jest to auto kompleksowo wykonane. Naszym zdaniem jeden z najlepiej zmodyfikowanych Muscle -Carów w Polsce.